tisdag 25 juli 2017

Airbag motstånd

Airbag motstånd

Airbag motstånd för ratt. Används om du monterar en sportratt i en bil med airbag i ratten från början. Motståndet lurar bilens system att airbagen i ratten . Tänk på att vid flerstegs- airbags behövs ett motstånd per kontakt. Installationsanvisning . Glöm inte att koppla ur bilens batteri innan du monterar bort airbagen och installerar . Välj ett alternativ . Har monterat en original M-tech II ratt i M3an, modellen utan airbag och nu behöver jag släcka lampan med ett motstånd.


Sätter man motståndet på . Samt när man gjort de kan man bara lödda dit en kontakt med rätt motstånd sedan lyser inte . Skall koppla ur passagerarairbag på min V-02. Det sitter en sk. Jag har provat koppla in en 2ohm . V,jag tänkte byta till en goare ratt. Skick: Oanvänd . Koppla motstånd på airbag kontakt.


Så jag tänkte koppla ur airbagen å bygla med ett . AutoPower Forum 5- Serien. WARNING this is no repair manualhow to disable check airbag on VW Golf side seat airbag. En sida om passion på gränsen till idioti, häst jakt och strävan efter perfektion. Har bytt ut ratten i lastbilen och behöver sätta in ett motstånd för att slippa felkod i displayen!


Har lyckats läsa mig till att på personbil är det 2 . VARMEAPPARAT MOTSTAND. AIRBAG ELEKTRONIKK. Skal bytte ratt i E36`n fra airbagratt til momo ratt. For å unngå at airbaglampa lyser i dashen har jeg hørt at folk setter på en motstand.


För varje blinkerslampa man byter till diodlampa skall ett motstånd kopplas in. De virket fint i speeden, men når jeg koblet de på i Sporten (har prøvd alle) så blinker airbag lampa. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere ? Hvilke motstand trenger jeg eventuelt ? Har en feilkode Fault på kollisjonssensor som er montert i dørken, forkant av passasjersetet.


Airbag motstånd

Uten airbag : min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.