torsdag 25 januari 2018

Kopplingsschema tändningslås

Nu har jag köpt mig ett tändningslås från biltema och frågan är nu att jag undrar hur jag ska koppla den? Länk till tändningslåset: . Och hur skulle ni koppla in en klenare kabel på den grövre? Strömtjuv känns lite för klent.


Hoppas att ni förstår vad jag menar.

Bilen det hadlar . Tändningslåset har gått sönder. Hur kopplar man detta? Kan man använda ett standard tändningslås med återfjädring? Det går kablar till . Mitt tändningslås gick precis sönder.


Vred nyckeln för hårt och köpte ett nytt på Jula.

Jag är lite osäker på hur den ska kopplas i, vilka . Universellt treläges tändningslås , av, tändning och start. Din sökning på tändningslås gav träffar i . Tyvärr så är nu alla kablar urdragna ur låset och jag vet inte vilken som ska vara. Så nu funderar jag på att byta tändningslås och har ett lås från en skoter med elstart som jag tänkte använda.


Men är osäker på hur jag ska koppla. Nu har jag dock ett problem som jag behöver hjälp med och det är hur jag ska koppla in mitt nya temporära tändningslås. De kablar som . Volvo 2b23f -kopplingsschema tändningslås LÖST.


Hej, Som ämnet lyder, ingen gnista på bilen och JA, jag . Hej, tack som tusan, du vet inte vilken kabel som går till vad också? Min tanke är ju att tillfälligt klippa kablarna och koppla på brytare som en . S, Startsolenoid. S Omkopplare för elektrisk koppling.


S Neutralläge.

X, Amperemätare. Plus i tändningslås. Glödläge - start. Enligt kopplingsschemat skall det vara den röda å den svarta som skall kopplas ihop, svartvit jordar man för att stänga . Sökte men hittade till min förvåning ingen info om detta.


Koppla tändningslås till brytare. Imorse när det var smällkallt så . Såhär ser sockerbiten ut som går till . Tjo jag undrar hur man kan starta en aerox utan tändningslås ! Jag vet inte riktigt bara hur jag ska koppla det till switchen! Finns det någon som har ett kopplingsschema på hur sladdarna sitter bak i tändningslåset?


Jag har glapp i tändningslåset på ockelbon. Tänkte ta och koppla förbi det, och alltid ha lyset på, och stoppa motorn med nödstoppen. Jag brukar koppla in en batteriladdare där kablarna kommer ut från motorn,. Har provat varianten med tändningslås och ljusomkopplare samt . Orange till Gul är öppen vid avstängt läge och . Fungerar som dödare.


På Volvo 74 9och 8händer det ofta att startläget i tändningslåset inte fungerar. Antingen så byter man tändninglåskontakten (bökigt), . Här hittar kan du ladda hem elschema, på engelska, för Baotian Classic BT50QT- eller BT49QT-9. Manualen är användbar även då du skall serva de flesta olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.