tisdag 28 maj 2019

Flexikoppel 5 meter

Flexikoppel 5 meter

Skippa att träna med din hund då din hund kommer känna av detta. Träna när både du och din hund är på bra humör,. Rullkoppel eller flexikoppel Rullkoppel är ett väldigt vanligt koppel. Du hinner inte trycka på stoppknappen i flexikopplet när hunden rusar iväg.


Flexikoppel 5 meter

Den här gången gick det bra. Om man väljer halsband eller sele är en smaksak och så länge hunden kan gå ordentligt i kopplet spelar det ingen. Använd ett bra koppel som tål valptänder.


Dessutom har jag dålig kontroll på hunden med ett flexikoppel. Okej självklart är flexikoppel bra vid vissa fall, så som när den ska ner i längre diken för att göra ifrån sig eller att doppa sig för att vattnet ligger . Alltså bara ställer krav eller bara försöker belöna. Detta lyckas sällan. Hunden hade flexikoppel på sig och gick någon meter bakom sin matte när den fick syn på.


En bra kompromiss i skogen där ingen trafik finns. Folk med dålig koll finns överallt, och inget koppel garanterar ett enda. Jag hatar inte flexi-koppel , hata är ett starkt or jag ogillar. Men de har faktiskt en bra funktion - hunden kan få mer frihet! Läderkoppel på 8-2m funkar suveränt för mig och Enzo när vi tränar eller är ute på vanlig promenad.


Men han mår absolut inte lika dåligt som han gjorde när han var yngre. På hundkursen idag fick jag frågan om det bra eller dåligt att använda flexikoppel på hunden. Nu vet jag att jag kommer att sticka ut hakan ;).


Men vad har du som hundförare för juridiskt ansvar om din hund vid möte eller omkörning skadar någon? Kan dålig kontroll på hunden var . Flexikopplet ligger bra i handen för säkra promenader. Finns i en mängd olika färger och replängder på meter, meter eller meter. Ester springer-ester.


Eftersom hon hör så dåligt så kan hon inte alltid gå lös och då tänkte jag att ett flexikoppel kunde vara bra. Ett praktiskt koppel för både hundpromenader i skogen eller i stan. Perfekt rullkoppel för promenaden i skogen eller stor gräsyta. I dag skulle jag aldrig kunna tänka mig att använda ett flexikoppel på.


Flexikoppel 5 meter

Ett koppel som är för smalt eller tunnt kan gå av om hunden drar. Ett flexikoppel ger hunden lite mer frihet men den kan vara farlig om man går . Tessan: har hört att torrfoder är bra tänker då på katt för då rensar. Hur kan det vara ett dåligt kunnande när man använder flexikoppel istället för.


Men det blev det inte, eller jo den var allt ganska bra , faktiskt. Produkter eller saker som ni tyckt varit bra. Vore kul att höra. Vid vandring sitter flexikoppel i klövjan med midjebälte för mig, ca m långt.


Dock inte sån flexi. Haha det vore inte så dåligt :-D . Genom att trycka på bromsknappen med tummen minskar det hundens framfart och du kan antingen korta ner längden på kopplet eller ge hunden order om att . Med ett bra koppel så slipper du dålig kvalité dvs att kopplet spricker vid ett långt. Vi har även flexikoppel som börjar bli alltmer populärt. Ska du ha ditt koppel till vardagliga promenader så kan du välja mellan nylonkoppel eller läderkoppel. Så kallade flexikoppel brukar vara väldigt bra när man är ute med katter.


När det gäller flexikoppel råder det delade meningar om det är bra eller dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.